"PRZEMOC. TWOJA SPRAWA" - 13 EDYCJA GALERII PLAKATU AMS - PONIEDZIAŁEK, 19 LISTOPADA OSTATNIM DNIEM NA SKŁADANIE PRAC KONKURSOWYCH

Utworzono: 2012-11-15
Zmodyfikowano: 2012-11-24

Do 19 listopada 2012 r. można wziąć udział w trzynastej edycji konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem "Przemoc. Twoja sprawa". Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu, który wzywa do niepozostawania obojętnym na przemoc, obalenia stereotypu "nie wtrącam się, to nie moja sprawa".

Przemoc w wielu środowiskach ciągle stanowi temat tabu. 20 proc. Polaków uważa, że jeśli do przemocy dochodzi w domu, to ani państwo, ani policja, ani sąsiedzi nie powinni się wtrącać. Trwanie w takim przekonaniu, poczucie bezradności, ale przede wszystkim bezczynność jest najgorszą z możliwych reakcji na przemoc.

We wrześniu 2012 r. rząd RP przyjął uchwałę w sprawie ratyfikacji Konwencji Rady Europejskiej o przeciwdziałaniu przemocy, jednak same regulacje prawne nie zmniejszą skali zjawiska. Potrzebna jest edukacja i dyskusja. Należy nauczyć się rozmawiać o przemocy i zwyczajnie nie bać się na nią reagować. 
Galeria Plakatu AMS dysponuje ogromną siłą - nagrodzony plakat pokazywany jest w tysiącach egzemplarzy na ulicach miast. Dzięki temu możemy trafić z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Chcemy, żeby poprzez plakaty konkursowe zdali sobie sprawę, że mogą przeciwdziałać przemocy, że mogą i powinni z nią walczyć. To, co dzieje się za ścianą, to jest "moja sprawa" - mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor działu komunikacji marketingowej i PR AMS S.A
 
Oprócz głosowania jury tegorocznemu konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internatów. Po zakończeniu obrad jury, a jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem werdyktu, można będzie głosować na wybrany przez siebie plakat na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Wynik głosowania internautów oraz werdykt jury zostaną ogłoszone podczas wernisażu w Warszawie w grudniu 2012 r.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 19 listopada 2012 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy audytorsko-doradczej KPMG. W
 
Patronem głównym 13. edycji konkursu są "Wysokie Obcasy" - sobotni magazyn "Gazety Wyborczej". Patronami medialnymi tej edycji są: "Gazeta Wyborcza", portal Gazeta.pl, dziennik "Metro", Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn "K MAG". Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem - Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" IPZ i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

 Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowejhttp://www.galeria.ams.com.pl/.

Źródło: http://media2.pl