SERBSKA KAMPANIA SPOŁECZNA: NADZY MĘŻCZYŹNI MÓWIĄ, ŻE KOBIETY NIE SĄ MIĘSEM
Aktualności
Kluczowe dla kampanii jest, że to właśnie mężczyźni informują o problemie, wyrażając swoją troskę o kobiety i dzieci. Nie odwołano się do, jak się wydaje, powszechnego pokazywania wykorzystanych kobiet i dzieci. Z drugiej jednak strony twórcy filmu narazili się na zarzut, że pokazanie tylko mężczyzn jest wyrazem ich wyższości nad kobietami i dziećmi. Tymczasem handel ludźmi to nie tylko sprzedawanie kobiet i dzieci do domów publicznych, ale też handel narządami i tanią siłą roboczą - ludźmi, w tym mężczyznami, którzy za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie niższe niż dopuszcza prawo danego kraju.
Każdego roku ponad pół miliona osób, w większości kobiet i dzieci, staje się ofiarami handlu ludźmi. Problem ten silnie obecny jest na Bałkanach, m.in. w Serbii. Tam na ludzkiej biedzie, braku perspektyw i środków do życia, a także dyskryminacji żerują handlarze. Ofiary rekrutowane są przez ludzi, których znają, przez obcych, przez fałszywe ogłoszenia, przez internet.
Kampania Gole Ăinjenice, piąta w kolekcji kampanii realizowanych przez Astrę, organizację zajmującą się problemem handlu ludźmi, 5 grudnia 2008 roku podczas "La Nuit des Publivores" ("Nocy Reklamożerców") została uznana za najlepszą serbską kampanię społeczną tamtego roku.
D.Sokołowska
Inne z kategorii
Przemoc ekonomiczna- czy umiesz ją rozpoznać?
06.12.2023
Przemoc ekonomiczna, to jedna z rzadziej rozpoznawanych społecznie...
czytaj dalej
Tydzień pomocy osobom pokrzywdzonym
19.02.2024
Z okazji rozpoczynającego się tygodnia pomocy osobom pokrzywdzonym...
czytaj dalej