LINIA DLA ZDROWYCH RELACJI

31.03.2011

Kampania skierowana jest do ludzi między 12 a 20 rokiem życia, a także do ich nauczycieli i rodziców. Jej głównym celem jest uświadomienie młodym osobom, jakie zachowania pozwalają budować zdrowe relacje i związki. Chodzi o to by zachęcić młodzież do rozmowy na temat różnych aspektów komunikacji międzyludzkiej - zarówno pozytywnych, jak zaufanie, deklarowanie oczekiwań, jak i negatywnych czyli przemocy albo molestowania seksualnego.

Przedsięwzięcie, którego inicjatorem jest australijski rząd, jest realizowane na wielu płaszczyznach. W ramach akcji funkcjonuje strona internetowa kampanii oraz strona na Facebooku, a także reklamy prasowe i radiowe skierowane zarówno do młodych ludzi, jak i do ich opiekunów. Hasła pojawiające się w kampanii nawiązują do konkretnych sytuacji, które mogą stanowić problem dla nastolatków.

Wizualna strona kreacji nawiązuje do idei kampanii zawartej w pytaniu: "Where do you draw the line?" ("Gdzie narysujesz granicę?"). Plakaty i filmy tworzone są w tej samej konwencji, na zasadzie obrazu rysowanego jedną, nieprzerwaną linią. Każdy odwiedzający stronę ma możliwość stworzenia w ten sposób własnego rysunku oraz umieszczenia go w facebookowej galerii, na profilu akcji.

Twórcy kampanii podkreślają fakt, że pierwsze doświadczenia w związkach mogą mieć duży wpływ na całe dorosłe życie, dlatego tak ważne jest uczenie młodzieży tworzenia zdrowych relacji.

Strona kampanii: www.theline.gov.au

J.Ślusarska

Źródlo: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Stanowisko stowarzyszeń zrzeszających psychoterapeutów w sprawie rozporządzenia wprowadzającego specjalizację w dziedzinie psychoterapii

03.07.2023

Stanowisko stowarzyszeń zrzeszających psychoterapeutów w sprawie rozporządzenia wprowadzającego specjalizację...

czytaj dalej
Grupa dla młodzieży

Grupa dla młodzieży

23.08.2023

Zapraszamy do udziału w warsztatach...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.