GŁUPIE ŻARTY W SIECI BOLĄ TAK SAMO JAK W RZECZYWISTOŚCI

Kategoria: Akcje, konferencje, kampanie
Utworzono: 2011-05-27

Pomiędzy złośliwymi żartami i obelgami rzucanymi w sieci a tymi doświadczanymi w rzeczywistości istnieje bardzo cienka linia. Chociaż bohaterowie trzech spotów emitowanych przez MTV są obrażani na portalu społecznościowym, wyobraźnia przenosi ich do szkoły, gdzie są publicznie wyśmiewani i upokarzani przez kolegów. Pytanie postawione na końcu reklam: "If you wouldn’t say it why would you type it?" ("Dlaczego piszesz to, czego byś nie powiedział?") zwraca uwagę na pożądane społecznie bariery, jakie człowiek respektuje w rzeczywistości i jakie łatwo upadają w świecie wirtualnym.

Nękanie kogoś za pośrednictwem internetu jest formą przemocy porównywalną do publicznego ośmieszania i wyzywania.

Długofalowa i szeroko zakrojona kampania „A Thin Line“ zorganizowana i wyprodukowana przez amerykańską stację telewizyjną MTV ma na celu zniechęcenie nastolatków do obrażania swoich rówieśników w sieci oraz niesienie pomocy ofiarom internetowego nękania. W ramach akcji w telewizji pojawiły się specjalne programy poświęcone przemocy w sieci, a także związane z tematem filmy dokumentalne.

Według opublikowanych na początku kampanii statystyk, aż połowa internautów w wieku 14-24 lat doświadczyło różnych form przemocy w sieci, w tym publikacji nagich zdjęć swojej osoby.

Na kampanię zwrócił uwagę prezydent Barrack Obama, który na konfernecji poświęconej zapobieganiu przemocy wyraził aprobatę wobec akcji, podkreślając jej ogromną rolę w walce z cyberprzemocą oraz w krzewieniu społecznej odpowiedzialności.

K. Kondracka

Spoty z kampanii dostępne pod adresem: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1734,a_thin_line

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl