GŁUPIE ŻARTY W SIECI BOLĄ TAK SAMO JAK W RZECZYWISTOŚCI

27.05.2011

Nękanie kogoś za pośrednictwem internetu jest formą przemocy porównywalną do publicznego ośmieszania i wyzywania.

Długofalowa i szeroko zakrojona kampania „A Thin Line“ zorganizowana i wyprodukowana przez amerykańską stację telewizyjną MTV ma na celu zniechęcenie nastolatków do obrażania swoich rówieśników w sieci oraz niesienie pomocy ofiarom internetowego nękania. W ramach akcji w telewizji pojawiły się specjalne programy poświęcone przemocy w sieci, a także związane z tematem filmy dokumentalne.

Według opublikowanych na początku kampanii statystyk, aż połowa internautów w wieku 14-24 lat doświadczyło różnych form przemocy w sieci, w tym publikacji nagich zdjęć swojej osoby.

Na kampanię zwrócił uwagę prezydent Barrack Obama, który na konfernecji poświęconej zapobieganiu przemocy wyraził aprobatę wobec akcji, podkreślając jej ogromną rolę w walce z cyberprzemocą oraz w krzewieniu społecznej odpowiedzialności.

K. Kondracka

Spoty z kampanii dostępne pod adresem: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1734,a_thin_line

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

podziękowanie dla Rossmann

podziękowanie dla Rossmann

23.10.2023

Dziękujemy firmie Rossmann za kilkuletnią współpracę i nieocenione wsparcie, które umożliwiło nam...

czytaj dalej
Konferencja prasowa dotycząca platformy 116.sos.pl

Konferencja prasowa dotycząca platformy 116.sos.pl

17.01.2024

W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja prasowa Ministra Cyfryzacji Krzysztofa...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.