DO SZALEŃSTWA I DO ŚMIERCI

04.11.2011

W 2000 roku we Francji przeprowadzone zostało badanie, które ujawniło, że co druga kobieta pada ofiarą różnorakiej przemocy małżeńskiej. W puli tej znajdują się: obelgi (4,3% respondentek), szantaż emocjonalny (1,8%), presja psychologiczna (37%), przemoc fizyczna (2,5%) i nadużycia seksualne (0,9%). Młodsze kobiety są dwa razy bardziej narażone na tego typu agresywne zachowania niż starsze kobiety.

Według statystyk z 2001 roku, z powyższych powodów, co 5 dni umieraja 1 kobieta, a 20% interwencji medycznych jest związanych właśnie z kontekstem przemocy domowej. Co więcej, dane te dotyczą wszystkich kategorii socjoprofesjonalnych i ekonomicznych. Jednak tylko 6% ofiar zgłasza skargę na sprawcę przemocy. Celem kampanii prowadzonej przez francuskie Ministerstwo Sprawiedliwości było przełamanie tabu wokół tematu przemocy małżeńskiej.

Ten mocny film, emitowany w 16 stacjach telewizji francuskiej, miał jeden przekaz: przemoc nie ma nic wspólnego z miłością.

M. Kryńska

Więcej: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1978,do_szalenstwa_i_do_smierci

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Konkurs

Konkurs

18.09.2023

Na naszym profilu na Facebooku pojawił się właśnie konkurs, w którym możecie wygrać trzy książki...

czytaj dalej
Książka "Decyzja" Piotra Kościelnego

Książka "Decyzja" Piotra Kościelnego

03.03.2023

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.