DO SZALEŃSTWA I DO ŚMIERCI
Aktualności
W 2000 roku we Francji przeprowadzone zostało badanie, które ujawniło, że co druga kobieta pada ofiarą różnorakiej przemocy małżeńskiej. W puli tej znajdują się: obelgi (4,3% respondentek), szantaż emocjonalny (1,8%), presja psychologiczna (37%), przemoc fizyczna (2,5%) i nadużycia seksualne (0,9%). Młodsze kobiety są dwa razy bardziej narażone na tego typu agresywne zachowania niż starsze kobiety.
Według statystyk z 2001 roku, z powyższych powodów, co 5 dni umieraja 1 kobieta, a 20% interwencji medycznych jest związanych właśnie z kontekstem przemocy domowej. Co więcej, dane te dotyczą wszystkich kategorii socjoprofesjonalnych i ekonomicznych. Jednak tylko 6% ofiar zgłasza skargę na sprawcę przemocy. Celem kampanii prowadzonej przez francuskie Ministerstwo Sprawiedliwości było przełamanie tabu wokół tematu przemocy małżeńskiej.
Ten mocny film, emitowany w 16 stacjach telewizji francuskiej, miał jeden przekaz: przemoc nie ma nic wspólnego z miłością.
M. Kryńska
Więcej: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1978,do_szalenstwa_i_do_smierci
Inne z kategorii
Konkurs
18.09.2023
Na naszym profilu na Facebooku pojawił się właśnie konkurs, w którym możecie wygrać trzy książki...
czytaj dalej