PŁACZ W RYTMIE OKLASKÓW
Aktualności
Ciąg bohaterów z „defektem” kończy się obrazami przemocy, zarówno słownej, jak i fizycznej. Przy akompaniamencie wulgarnych i poniżających wyzwisk przewijają się kolejni nastolatkowie. Na ich twarzach widać konsternację, niepewność i smutek, ale w ich wyglądzie nie ma niczego szczególnego. To zwykła młodzież. Przekaz jest jasny: obiektem nękania może stać się każdy. Zniewagi zamieniają się w czyny: szarpanie, popychanie, dręczenie. Ofiara jest praktycznie bezbronna, trudno przeciwstawić się grupie. Łatwiej napisać na portalu społecznościowym: „I hate you” („Nienawidzę cię”) albo „Don’t be a bully. Loser” („Nie bądź prześladowcą. Ofiara”).
Spot do kampanii „Losers” (Ofiary) wykonała grupy filmowców „Everynone”. Jej celem jest wyrażenie sprzeciwu wobec przemocy w środowisku młodzieży szkolnej, uwrażliwienie młodych osób na otaczającą ich przemoc i uzmysłowienie im psychicznych skutków pozostawania w roli ofiary.
Według sondażu przeprowadzonego w 2010 r. przez Dana Olweusa, znanego w USA badacza problemu agresji w szkołach, aż 17% uczniów przynajmniej trzy razy w miesiącu pada ofiarą znęcania się ze strony kolegów.
Więcej: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2050,losers
M. Dembińska
Inne z kategorii
Umysł zniewolony przemocą - Fragment książki Jerzego Melibrudy “Przeciwdziałanie przemocy domowej”
31.10.2009
Niebieska Linia 5/2009 Fragment książki Jerzego Melibrudy „Przeciwdziałanie przemocy domowej' Jeszcze inna perspektywa otwiera się, kiedy zastanawiamy...
czytaj dalej
Tydzień pomocy osobom pokrzywdzonym
19.02.2024
Z okazji rozpoczynającego się tygodnia pomocy osobom pokrzywdzonym...
czytaj dalej