PŁACZ W RYTMIE OKLASKÓW

16.12.2011

Ciąg bohaterów z „defektem” kończy się obrazami przemocy, zarówno słownej, jak i fizycznej. Przy akompaniamencie wulgarnych i poniżających wyzwisk przewijają się kolejni nastolatkowie. Na ich twarzach widać konsternację, niepewność i smutek, ale w ich wyglądzie nie ma niczego szczególnego. To zwykła młodzież. Przekaz jest jasny: obiektem nękania może stać się każdy. Zniewagi zamieniają się w czyny: szarpanie, popychanie, dręczenie. Ofiara jest praktycznie bezbronna, trudno przeciwstawić się grupie. Łatwiej napisać na portalu społecznościowym: „I hate you” („Nienawidzę cię”) albo „Don’t be a bully. Loser” („Nie bądź prześladowcą. Ofiara”).

Spot do kampanii „Losers” (Ofiary) wykonała grupy filmowców „Everynone”. Jej celem jest wyrażenie sprzeciwu wobec przemocy w środowisku młodzieży szkolnej, uwrażliwienie młodych osób na otaczającą ich przemoc i uzmysłowienie im psychicznych skutków pozostawania w roli ofiary.

Według sondażu przeprowadzonego w 2010 r. przez Dana Olweusa, znanego w USA badacza problemu agresji w szkołach, aż 17% uczniów przynajmniej trzy razy w miesiącu pada ofiarą znęcania się ze strony kolegów.

Więcej: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2050,losers

M. Dembińska

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Działalność sieci Ośrodków Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w języku migowym

23.02.2024

Na naszym kanale na YOU Tube osoby niesłyszące znajdą informację...

czytaj dalej

W której warszawskiej dzielnicy zgłoszono najwięcej przypadków przemocy domowej w roku 2022?

20.04.2023

W której warszawskiej dzielnicy zgłoszono najwięcej przypadków przemocy domowej w roku 2022?

...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.