BRAZYLIJSKA KAMPANIA SPOŁECZNA PRZECIW PRZEMOCY WOBEC KOBIET

03.02.2012

Na czarno-białe grafiki młodych kobiet naniesiono różnobarwne plamy. To nie makijaż, tylko rozległe sińce wywołane dotkliwym pobiciem. Skierowane do kobiet reklamy przypominają o darmowym numerze telefonu, pod którym ofiary przemocy i dyskryminacji mogą uzyskać fachową pomoc. Kampanię dla miasta Diadema przygotowała agencja Paz Comunicaçao EstratĂ©gica z Sao Paulo.

Gdyby nie hasła: "Niektóre kobiety szukają mężczyzny ze snów, a znajdują największy koszmar", "Jeżeli przemoc wobec kobiet jest przestępstwem, dlaczego to kobieta jest jedynym więźniem?", "Ciężko wrócić do domu i przekonać się, że bezpieczniej jest na zewnątrz", trudno byłoby domyślić się jakiego problemu dotyczy kampania. A problem przemocy wobec kobiet jest w Brazylii poważny: jak podaje Amnesty International kobiety, szczególnie z nadmorskich miejscowości, są ofiarami przemocy ze strony przestępców i policji, za nieposłuszeństwo goli im się głowy i zmusza do świadczenia usług seksualnych w ramach spłaty długów.

Zaskakujące jest, że do tak poważnego problemu wykorzystano stosunkowo łagodne grafiki. Kreacje nie wzbudzają w odbiorcy empatii i niezbyt czytelnie pokazują problem społeczny, co może przyczynić się do zignorowania kampanii, a co za tym idzie – dalszego akceptowania przemocy.

A. Kolasa

Więcej: http://www.kampaniespoleczne.pl/kreacje,4078,kolory_po_pobiciu

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Kwestionariusz - Czy doznajesz przemocy w rodzinie?

Kwestionariusz - Czy doznajesz przemocy w rodzinie?

08.12.2023

Trwa kampania 16 dni przeciw przemocy. Jeśli czujesz się zagrożona/y...

czytaj dalej
Wsparcie dla osób pokrzywdzonych przestępstwem w Ośrodkach Funduszu Sprawiedliwości

Wsparcie dla osób pokrzywdzonych przestępstwem w Ośrodkach Funduszu Sprawiedliwości

21.02.2024

Obecnie w całej Polsce działa 305 miejsc świadczenia pomocy finansowych...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.