"AVON KONTRA PRZEMOC" - RUSZYŁA OGÓLNOPOLSKA ANTYPRZEMOCOWA KAMPANIA

27.11.2009

To pierwsza od prawie pięciu lat inicjatywa na skalę ogólnopolską, poruszająca problem przemocy wobec kobiet. - To, na co chcemy razem z AVONEM stawiać, to solidarność kobiet i mężczyzn w przeciwdziałaniu przemocy, ale też otwarte mówienie o niej – dodała Piotrowska.

16 Dni 2009- Jesteśmy firmą zajmującą się kosmetykami. Nie znamy się na przeciwdziałaniu przemocy. Dlatego AVON przekazał koordynację nad merytoryczną stroną kampanii przeciwprzemocowej Feminotece, organizacji, która ma doświadczenie na polu przeciwdziałania przemocy - podkreślała Kinga Karaszewska, starsza specjalistka ds. PR, która prowadzi programy odpowiedzialności społecznej AVON m.in. „Avon kontra rak piersi”, który działa od 10 lat.

Kampania finansowana jest ze sprzedaży bransoletek i naszyjników ze znakiem nieskończoności, symbolizującym solidarność z kobietami dotkniętymi przemocą. Cały dochód przekazany będzie dla fundacji Feminoteka na realizację kampanii „AVON kontra przemoc”. W 2009 roku przekazano już 220 tys. złotych.

Rok 2009 kampanii potraktowano jako pilotażowy, a działania w jego ramach podejmowane (takie jak choćby warsztaty WenDo - samoobrony i asertywności dla kobiet i dziewcząt czy debaty) miały odpowiedzieć na pytanie, jakie działania należy podjąć w pierwszej kolejności, na jakie jest największe zapotrzebowanie i jak rozłożyć środki.

Plany na 2010 rok przybliżyła szefowa fundacji Feminoteka, która za priorytet uznała budowanie koalicji antyprzemocowych na terenie całej Polski. Jest to jednak cel długoterminowy. W pierwszych miesiącach akcji podjęte zostaną natomiast m.in. działania skierowane do młodzieży (warsztaty dla dziewcząt i chłopców w wieku gimnazjalnym, szkolenia WenDo, wydanie komiksu antyprzemocowego).

- Młodzież jest dla nas ważną grupą docelową, ponieważ zadaniem tej kampanii jest nie tylko reagowanie na sytuacje kryzysowe, związane bezpośrednio z pojawianiem się przemocy, ale także pokazywanie młodym ludziom, że przemoc to zawsze najgorsze rozwiązanie - mówiła Piotrowska.

Obok inicjatyw skierowanych do tej właśnie grupy, kolejnym ważnym instrumentem realizowania celów kampanii, jest ogólnopolski telefonu interwencyjny dla kobiet doświadczających przemocy. Przez pięć dni w tygodniu specjalistki z Feminoteki będą dyżurować pod numerem: 0 789 30 65 66, udzielając informacji o miejscach, w którym można otrzymać pomoc, będą również umawiały na porady prawne czy psychologiczne.

Podczas konferencji zaprezentowany został również film promujący kampanię „Nie tylko siniaki robią z ciebie ofiarę” z udziałem Małgorzaty Domagalik, ambasadorki akcji, zwracający uwagę na inne rodzaje niż tylko fizyczna przemoc. - Przemoc ekonomiczna, psychiczna seksualna także jest przemocą i także trzeba jej przeciwdziałać, choć ni pozostawia siniaków. Dlatego między innymi trudniej z nią walczyć, trudniej jej przeciwdziałać - dodała Piotrowska.

Przypomniała również zgromadzonym dziennikarzom o tym, że 25 listopada zaczyna się Międzynarodowa Kampania „16 dni działań przeciwko przemocy wobec kobiet”. Zapoczątkowana w 1991 roku obywa się obecnie już w 161 krajach na całym świecie, tym razem pod hasłem: Zaangażuj się – działaj – domagaj się: możemy zakończyć przemoc wobec kobiet! Kampania potrwa do 10 grudnia.

Spotkanie zakończył występ Ani Szarmach, wokalistki wspierającej akcję, która zaśpiewała m.in. piosenkę „Silna”. Trzymajmy kciuki, żeby siły tej nie zabrakło kobietom doświadczającym przemocy.

Relacja: Magdalena Kicińska

Materiał filmowy z kampanii na stronie: http://www.feminoteka.pl/news.php?readmore=5834

Źródło: www.feminoteka.pl

Inne z kategorii

Rekomendacja dla Grzegorza Wrony do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Dziecka

03.11.2023

Przyłączamy się do rekomendacji, której środowisko superwizorów w zakresie przeciwdziałania przemocy...

czytaj dalej
Nasi eksperci w TV

Nasi eksperci w TV

12.10.2023

W ostatnich dniach nasi specjaliści wystąpili w roli ekspertów w...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.