DOTYK NA ZAWSZE - KAMPANIA PRZECIW SEKSUALNEMU WYKORZYSTYWANIU DZIECI

09.12.2009

Problem polega na tym, że przekaz kampanii trafia nie tylko do ogółu społeczeństwa, ale też samych pokrzywdzonych. A jak się szacuje, w samej tylko Europie, jest to 10 - 20% wszystkich dzieci. Nadawana informacja powinna zatem być bardzo subtelna, ale też poruszająca. Taką kampanię, pod hasłem "Przemoc seksualna może być wielkim ciężarem dla dziecka" [Sexual abuse can be a heavy burden for a child.] zrealizowała w listopadzie Casa de Menor – organizacja działająca w Afryce i Brazylii. Jej celem jest obrona praw mniejszości i zwalczanie przemocy seksualnej. To obciążenie stanowi też sedno przekazu.

Spot reklamowy przedstawia dzień z życia dwóch chłopców. Pierwszy opiekuje się drugim pomagając mu w najprostszych codziennych czynnościach. Ten bezsilny chłopiec to nie niepełnosprawny kolega pierwszego, ale jego alter ego – druga osobowość, ale i ciało, które obciążone doświadczeniem przemocy seksualnej cierpi cały czas.

Na pierwszy rzut oka bohater spotu nie wyróżnia się spośród innych swoich rówieśników - w rzeczywistości jednak jego psychika i ciało tracą siły. Trauma, którą jest przemoc seksualna, obciąża życie dziecka, a potem już dorosłego człowieka, na zawsze.

Więcej informacji i materiały z kampanii na stronie: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie.php?kampania_id=1008&action=szczegoly

P. Sienkiewicz

Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/

Inne z kategorii

Gwałt, a kodeks karny

Gwałt, a kodeks karny

08.08.2023

Przypominamy rozmowę Anity Kucharskiej-Dziedzic w Tok FM.

”Obowiązująca definicja gwałtu...

czytaj dalej

Zmiany w ustawie antyprzemocowej

27.01.2023

We wtorek (24.01.2023) Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację tzw. ustawy antyprzemocowej umożliwiającej...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.