NOWA ODSŁONA KAMPANII SPOŁECZNEJ NA RZECZ OCHRONY DZIECI-ŚWIADKÓW/OFIAR PRZESTĘPSTW
Aktualności
Tegoroczna edycja kampanii realizowana będzie pod hasłem: „Będę przesłuchany/a”, podkreślającym podmiotowość dziecka-świadka i jego prawo do szczególnej ochrony w trudnych sytuacjach związanych z udziałem w procedurach prawnych.
Działania edukacyjne podejmowane w ramach kampanii skupiać się będą głównie na wzmocnieniu kompetencji sędziów, prokuratorów, biegłych sądowych, psychologów i pedagogów w zakresie przygotowania dzieci do udziału w procedurach prawnych, jak i samego przesłuchania. Działania te realizowane będę poprzez szkolenia oraz dystrybucję publikacji kierowanych do wszystkich trzech grup odbiorców: profesjonalistów, rodziców i dzieci.
W ramach kampanii wydane zostaną następujące publikacje: „Karta Praw Dziecka Ofiary/Świadka Przestępstwa”, „Gdy dziecko jest świadkiem w sądzie”, „Jesteś świadkiem – masz prawo”, „Dziecko świadek – szczególnej troski” - 30 numer kwartalnik „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” poświęcony tematyce przyjaznego przesłuchiwania dzieci, a także ulotki i plakaty oraz kalendarze z przekazami kampanii. Wydawnictwa trafią do sądów, prokuratur, komisariatów policji i placówek pomocowych w całej Polsce. Kampania realizowana będzie do końca 2010 roku.
Kampania społeczna „Dziecko-świadek szczególnej troski” organizowana jest od 2004 roku przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Sprawiedliwości. W 2010 roku do grona współorganizatorów dołączył również Rzecznik Praw Dziecka. Lokalnie działania kampanii prowadzą i wspierają instytucje i organizacje wchodzące w skład Koalicji na Rzecz Przyjaznego Przesłuchiwania Dzieci.
Kampania adresowana jest do profesjonalistów: sędziów, prokuratorów, policjantów, biegłych sądowych – wszystkich tych, którzy uczestniczą w interwencji prawnej oraz pomagają dzieciom-ofiarom przestępstw. Jej celem jest zwiększenie wrażliwości tych grup profesjonalistów na specyficzną sytuację dziecka w postępowaniu karnym, podniesienie ich kompetencji związanych z przesłuchiwaniem dzieci oraz powstawanie przyjaznych pokoi przesłuchań dzieci.
Adresatami kampanii są również rodzice i opiekunowie dzieci-ofiar/świadków przestępstw jak i sami mali świadkowie.
Kreację kampanii przygotowała na zasadzie pro bono agencja reklamowa VA Strategic Communications, która jest partnerem kampanii „Dziecko-świadek szczególnej troski”.
Inne z kategorii
Przemoc ekonomiczna- czy umiesz ją rozpoznać?
06.12.2023
Przemoc ekonomiczna, to jedna z rzadziej rozpoznawanych społecznie...
czytaj dalej