Pomoc w słuchawce, czyli Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”

01.07.2019

Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskania kompleksowej pomocy.

Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia IPZ od czerwca 2007 roku. Stanowi ona bardzo ważne uzupełnienie oferty pomocowej zarówno dla osób, które znalazły się w trudnych sytuacjach życiowych, wynikających bezpośrednio z pokrzywdzenia różnego typu przestępstwami (ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia przemocy w rodzinie), jak i osób im bliskich i świadków tego typu zdarzeń.

Choć rozmowa telefoniczna nie może zastąpić bezpośrednich i regularnych spotkań ze specjalistą, niemniej już w trakcie pierwszego kontaktu pozwala podjąć próbę pomocy osobie dzwoniącej w dokonaniu zmian w zakresie:

  • postrzegania samego siebie,
  • postrzegania otaczającego świata,
  • postrzegania przeżywanych emocji,
  • postrzegania własnego sposobu myślenia.

Poradnia Telefoniczna "Niebieskiej Linii" działa 7 dni w tygodniu pod numerem 22 668 70 00 w godzinach 12.00-18.00. Dyżury pełnią przeszkoleni specjaliści (psycholodzy i prawnicy). Rocznie konsultanci infolinii udzielają wsparcia i pomocy około 4 tys. dzwoniących osób.

Obecnie działalność Poradni Telefonicznej finansowana jest ze środków kampanii "Avon kontra Przemoc".

avon konta przemoc

Inne z kategorii

Problemy techniczne na platformie 116 123

Problemy techniczne na platformie 116 123

21.12.2023

czytaj dalej
Życzenia Świąteczne

Życzenia Świąteczne

07.04.2023

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.