SERBSKA KAMPANIA SPOŁECZNA: NADZY MĘŻCZYŹNI MÓWIĄ, ŻE KOBIETY NIE SĄ MIĘSEM

28.02.2011

Kluczowe dla kampanii jest, że to właśnie mężczyźni informują o problemie, wyrażając swoją troskę o kobiety i dzieci. Nie odwołano się do, jak się wydaje, powszechnego pokazywania wykorzystanych kobiet i dzieci. Z drugiej jednak strony twórcy filmu narazili się na zarzut, że pokazanie tylko mężczyzn jest wyrazem ich wyższości nad kobietami i dziećmi. Tymczasem handel ludźmi to nie tylko sprzedawanie kobiet i dzieci do domów publicznych, ale też handel narządami i tanią siłą roboczą - ludźmi, w tym mężczyznami, którzy za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie niższe niż dopuszcza prawo danego kraju.

Każdego roku ponad pół miliona osób, w większości kobiet i dzieci, staje się ofiarami handlu ludźmi. Problem ten silnie obecny jest na Bałkanach, m.in. w Serbii. Tam na ludzkiej biedzie, braku perspektyw i środków do życia, a także dyskryminacji żerują handlarze. Ofiary rekrutowane są przez ludzi, których znają, przez obcych, przez fałszywe ogłoszenia, przez internet.

Kampania Gole Èinjenice, piąta w kolekcji kampanii realizowanych przez Astrę, organizację zajmującą się problemem handlu ludźmi, 5 grudnia 2008 roku podczas "La Nuit des Publivores" ("Nocy Reklamożerców") została uznana za najlepszą serbską kampanię społeczną tamtego roku.

D.Sokołowska

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

„STAND UP Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”

„STAND UP Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”

14.08.2023

Aż 84% kobiet w Polsce doświadczyło molestowania w miejscach publicznych.

...

czytaj dalej

Historia Pisma "Niebieska Linia"

16.03.2023

Zapraszamy na rozmowę Piotra Wojnowskiego z redaktor Naczelną Pisma "Niebieska Linia". Renata Durda...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.