LINIA DLA ZDROWYCH RELACJI

31.03.2011

Kampania skierowana jest do ludzi między 12 a 20 rokiem życia, a także do ich nauczycieli i rodziców. Jej głównym celem jest uświadomienie młodym osobom, jakie zachowania pozwalają budować zdrowe relacje i związki. Chodzi o to by zachęcić młodzież do rozmowy na temat różnych aspektów komunikacji międzyludzkiej - zarówno pozytywnych, jak zaufanie, deklarowanie oczekiwań, jak i negatywnych czyli przemocy albo molestowania seksualnego.

Przedsięwzięcie, którego inicjatorem jest australijski rząd, jest realizowane na wielu płaszczyznach. W ramach akcji funkcjonuje strona internetowa kampanii oraz strona na Facebooku, a także reklamy prasowe i radiowe skierowane zarówno do młodych ludzi, jak i do ich opiekunów. Hasła pojawiające się w kampanii nawiązują do konkretnych sytuacji, które mogą stanowić problem dla nastolatków.

Wizualna strona kreacji nawiązuje do idei kampanii zawartej w pytaniu: "Where do you draw the line?" ("Gdzie narysujesz granicę?"). Plakaty i filmy tworzone są w tej samej konwencji, na zasadzie obrazu rysowanego jedną, nieprzerwaną linią. Każdy odwiedzający stronę ma możliwość stworzenia w ten sposób własnego rysunku oraz umieszczenia go w facebookowej galerii, na profilu akcji.

Twórcy kampanii podkreślają fakt, że pierwsze doświadczenia w związkach mogą mieć duży wpływ na całe dorosłe życie, dlatego tak ważne jest uczenie młodzieży tworzenia zdrowych relacji.

Strona kampanii: www.theline.gov.au

J.Ślusarska

Źródlo: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Warszawski Tydzień Kobiet

Warszawski Tydzień Kobiet

03.10.2023

W związku z  trwającym Warszawskim Tygodniem Kobiet w najbliższy weekend (7-8.10.2023)...

czytaj dalej
Mural na warszawskiej Woli

Mural na warszawskiej Woli

14.12.2023

Na warszawskiej Woli odsłonięty został mural antyprzemocowy, który ma dodawać odwagi mieszkańcom...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.