KAMPANIA SPOŁECZNA NT. DŁUGOTERMINOWYCH SKUTKÓW ROZWODU W ROZWOJU DZIECKA

02.09.2011

W Polsce rośnie liczba rozwodów, każdego roku ok. 60 tys. dzieci przeżywa rozwód swoich rodziców. Jak pokazuja badania 81% dorosłych Polaków postrzega to zjawisko jako poważny problem społeczny. Diagnozowane długoterminowe skutki rozwodu dla dzieci to m.in. regres w rozwoju intelekualnym i psychofizycznym, pogorszenie stanu zdrowia oraz zaburzona socjalizacja.

„Opracowaliśmy strategię komunikacji, za pomocą której chcemy dotrzeć do badanej grupy docelowej: 25-45 lat, mieszkańców miast, kobiet i mężczyzn o różnych światopoglądach, obecnie traktujących rozwód jako zjawisko tak powszechne, że powoli stające się normą. Sądzących, że tzw. „kulturalny rozwód” pomoże zniwelować problem” – mówi Paweł Woliński, Prezes Fundacji Mamy i Taty.

Do kolejnej odsłony kampanii zaproszono TELESCOPE. Przygotowany został animowany spot telewizyjno - kinowy„Bajka”, spot radiowy oraz printy prasowe i outdoorowe.

„Nasza kampania jest głosem w dyskusji, chcemy skłonić do refleksji, że rozwód to coś więcej niż techniczny problem nieobecności jednego z rodziców, to też coś więcej niż emocjonalna niewygoda i stres przez jakiś czas. To w gruncie rzeczy budujące, że temat wywołuje takie emocje. Oznacza to , że jesteśmy społeczeństwem czułym i odpowiedzialnym.“- dodaje Malina Wieczorek, TELESCOPE Director – “Mimo bajkowej formuły filmu, to kampania o dorosłych i dla dorosłych. To wypowiedź m.in. o respondentach, uczestnikach naszych badań, którzy często mimo wyznawanych ideałów już na starcie życia deklaruja brak wiary w długoterminowy związek i miłość. To o wizji życia jaką chcemy zaszczepić w sercach i wyobraźni naszych dzieci.”

„Już w pierwszych dniach emisji spotów zanotowaliśmy ogromne zainteresowanie przekazem kampanii. Codziennie też odbieramy w Fundacji po kilka telefonów lub maili od osób poruszonych wiedzą o skutkach rozwodów dla dzieci. Zaskakujące jest przy tym, że dziewięć na dziesięć osób szukających w ten sposób pomocy w kryzysie małżeńskim to mężczyźni. Z badań, które zleciliśmy przed startem kampanii wynikało, że mężczyzn znacznie trudniej będzie zachęcić do zapoznania się z informacjami o rozwodach. Jesteśmy więc pod wrażeniem skuteczności przekazu zaproponowanego przez TELESCOPE w interesującej nas grupie docelowej ”- dodaje Paweł Woliński

Spoty w lipcu i sierpniu emitują stacje: TVN: TVN, TVN7, TVN Style TVN Turbo i TVN Meteo, WeddingTV; radia: Tok FM, Roxy FM, Złote przeboje oraz sieć 3SPACE na 150 ekaranach w całej Polsce.

Kampania outdoorowa rusza od października do grudnia na nośnikach AMS oraz w metrze warszawskim.

Więcej: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/678349.html

Źródło: www.ngo.pl

Inne z kategorii

NIEBIESKI HYDE PARK

NIEBIESKI HYDE PARK

10.11.2023

Chcemy poznać Wasze zdanie. Zapraszamy Was do wyjątkowej akcji, z...

czytaj dalej
INSTYTUT PSYCHOLOGII ZDROWIA Polskiego Towarzystwa Psychologicznego zaprasza na szkolenia

INSTYTUT PSYCHOLOGII ZDROWIA Polskiego Towarzystwa Psychologicznego zaprasza na szkolenia

03.02.2023

W imieniu INSTYTUTU PSYCHOLOGII ZDROWIA Polskiego Towarzystwa Psychologicznego zapraszamy na szkolenia...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.