„Bicie, czas z tym skończyć” – rusza kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka

23.11.2015

Celem kampanii jest nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, przede wszystkim obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania jakichkolwiek form bicia. Jak wynika z badań Przemoc w wychowaniu w opinii społecznej oraz relacji rodziców", przeprowadzonych przez agencję TNS Polska w 2015 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka, 58 proc. Polaków wyraża aprobatę klapsów, a 26 proc. uznaje bicie dzieci za skuteczną metodę wychowawczą.

- Taka informacja zobowiązuje do podjęcia kolejnych intensywnych działań. Kampanią Bicie, czas z tym skończyć" chcemy głośno powiedzieć, że lanie i klaps są jedynie wyrazem frustracji i braku cierpliwości, nie właściwą metodą wychowawczą – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak.

- W Polsce potrzebna jest dalsza szeroka edukacja społeczna o przemocy w wychowaniu i o prawach dziecka. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że jedynie co trzeci Polak wie o prawnym zakazie bicia dzieci, zapisanym w polskim prawie w 2010 r. – zwraca uwagę prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego.

Kampania społeczna Bicie, czas z tym skończyć" jest kolejną przygotowaną przez RPD i odwołującą się do społecznej akceptacji przemocy w wychowaniu. W poprzedniej kampanii, zatytułowanej Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy", wykorzystano diaboliczny wizerunek Jerzego Radziwiłowicza. Tym razem przekaz jest bardziej emocjonalny - bohaterką spotu jest starsza pani, która z perspektywy czasu żałuje, że podnosiła rękę na własne dzieci. - Biciem niczego się nie nauczy, strach nie jest sposobem na wychowanie – przyznaje. Spot wyreżyserował Jan Komasa, znany z takich filmów jak Sala Samobójców" czy Miasto 44". Kreację przygotowała agencja Telescope.

Spot wyprodukowała Papaya Films. Będzie on emitowany na antenach stacji telewizyjnych i radiowych, a także przed seansami kinowymi. W kilku miastach zaplanowano również kampanię outdoor.

Wszystkie informacje o kampanii, spot oraz pełne wyniki badań Przemoc w wychowaniu w opinii społecznej oraz relacji rodziców" dostępne są na stronie internetowej www.niedlabicia.pl. Akcja będzie promowana również poprzez kanały społecznościowe Rzecznika Praw Dziecka.

Bicie, czas z tym skończyć" to kolejna kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka. W ostatnich latach najbardziej rozpoznawalnymi przedsięwzięciami społecznymi były: wspominana Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy", Jestem mamy i taty", Odwaga ratuje życie" oraz Reaguj! Masz prawo".

Źródło: www.brpd.gov.pl

Inne z kategorii

Czym jest cyberprzemoc? Jak ją rozpoznać i jak się przed nią chronić?

Czym jest cyberprzemoc? Jak ją rozpoznać i jak się przed nią chronić?

05.12.2023

W ramach kampanii 16 dni przeciw przemocy wobec kobiet, dzięki współpracy...

czytaj dalej

Historia Pisma "Niebieska Linia"

16.03.2023

Zapraszamy na rozmowę Piotra Wojnowskiego z redaktor Naczelną Pisma "Niebieska Linia". Renata Durda...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.