1 PROC. REKLAM W TVP DYSKRYMINOWAŁ KOBIETY

06.07.2005

O zbadanie, czy reklamy nie dyskryminują kobiet, poprosiła Krajową Radę pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn Magdalena Środa.

Według autorów monitoringu, "twórcy reklam, często na wyraźne żądanie zlecającego produkcję reklam, powielają stereotypy dotyczące roli kobiety i mężczyzny w społeczeństwie, nie chcą zauważyć zmiany ról, jaka zaszła w ostatnich latach". Dodają, że "powielany przez reklamy stereotyp wypacza role społeczne zarówno kobiet, jak i mężczyzn".

"W reklamach kobieta przedstawiana jest jako osoba, której jedynym zajęciem jest usuwanie plam, smarowanie kanapek, gotowanie obiadu, rozmowy z panem reperującym pralkę. Sen z powiek spędza jej pragnienie, aby włosy były lśniące" - czytamy w dokumencie.

Podczas posiedzenia członkowie KRRiT uznali jednak, że z prawnego punktu widzenia trudno postawić wyraźną granicę między dyskryminacją (zakazaną przez ustawę o radiofonii i telewizji) a przejawami złego gustu czy naruszeniem dobrych obyczajów w reklamach. Ich zdaniem, można z tym walczyć jedynie poprzez sprzeciw opinii publicznej i nacisk klientów.

Źródło: www.gazeta.pl

Inne z kategorii

Poszukujemy ASYSTENTÓW POKRZYWDZONEGO PRZESTĘPSTWEM

Poszukujemy ASYSTENTÓW POKRZYWDZONEGO PRZESTĘPSTWEM

21.03.2023

czytaj dalej
Daniel Przygoda powołany do  Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy Domowej

Daniel Przygoda powołany do  Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy Domowej

09.01.2024

Z dumą informujemy, że nasz prawnik Daniel Przygoda został powołany do  Zespołu Monitorującego do...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.