ZAKOŃCZONO II ETAP KAMPANII "SZKOŁA BEZ PRZEMOCY"

28.06.2007

Kampania skierowana jest do szerokiej opinii publicznej, szkół - uczniów, nauczycieli i rodziców oraz instytucji związanych ze szkolnictwem - m.in. przedstawicieli administracji, organizacji pozarządowych, środowiska naukowego. Patronat honorowy objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.

Pierwszy etap trwający od kwietnia do czerwca 2006 opierał się na kampanii medialnej przedstawiającej problem agresji i przemocy w szkołach oraz sposoby przeciwdziałania temu zjawisku. W sumie w ciągu 2 miesięcy w dziennikach regionalnych ukazało się prawie 700 publikacji na temat kampanii. Dziennikarze opisywali głównie pozytywne działania - podawano porady dotyczące radzenia sobie z przemocą oraz przykłady dobrych praktyk. Pisano również o skali i przejawach zjawiska przemocy w szkołach oraz o samej akcji. Do kampanii włączyli się również czytelnicy dzienników biorąc udział w dyskusjach, czatach, pisząc listy oraz proponując własne rozwiązania problemu. I etap zakończył się ogłoszeniem Kodeksu "Szkoły bez przemocy”. Kodeks zawiera standardy, jakie powinna spełniać i jakimi powinna kierować się szkoła działająca na rzecz ograniczenia przemocy na swoim terenie. Kodeks został przygotowany w dwóch wersjach - dla dorosłych i starszych uczniów oraz dla młodszych uczniów (wersja z obrazkami).

W ramach właśnie zakończonego II etapu, w roku szkolnym 2006/2007 do kampanii "Szkoła bez przemocy" przyłączyło się ponad 3000 szkół, co stanowi 10 proc. wszystkich szkół w Polsce. 916 szkół uczestniczących w kampanii wzięło udział w konkursie na projekty przeciwdziałające przemocy, a 2761 uczniów zaangażowało się w konkurs na projekt koszulki promujący ideę "Szkoły bez przemocy". W ramach drugiego etapu kampanii 116 uczniów wzięło udział w konkursie filmowym popularyzującym cele kampanii. W prawie 200 szkołach w roku szkolnym 2006/2007przeprowadzono audyt sytuacji, który miał na celu pomoc szkołom w rzetelnej analizie źródeł problemów i skali zjawiska. W dziennikach regionalnych, które prowadzą kampanię ukazało się prawie 1500 publikacji, z których prawie połowa zawiera opis dobrych praktyk z polskich szkół oraz porady ekspertów.

Organizatorami kampanii społecznej „Szkoła bez przemocy” są Grupy Wydawnicze Polskapresse oraz Orkla Press Polska, a współorganizatorem jest Fundacja Grupy TP. Kampania jest realizowana na łamach 19 dzienników regionalnych obu grup. [...]

Kampania zdobyła nagrodę w kategorii "Eastern Europe" w prestiżowym europejskim konkursie branży public relations SABRE Awards 2007. Wśród nominowanych były 4 projekty: z Czech, Rosji, Rumunii oraz Polski.We wrześniu rozpocznie się trzeci etap Kampanii.[...]

Źródło: www.dzieckokrzywdzone.plStrona kampanii „Szkoła bez przemocy”: www.szkolabezprzemocy.pl

Inne z kategorii

Procedura Niebieskie Karty

Procedura Niebieskie Karty

19.02.2024

W 2023 roku procedura "Niebieskie Karty" została wzbogacona o kilka nowych elementów.

 

...

czytaj dalej

Działalność sieci Ośrodków Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem w języku migowym

23.02.2024

Na naszym kanale na YOU Tube osoby niesłyszące znajdą informację...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.