PRACA NA OBCASACH

20.09.2007

Niższe wynagrodzenie, brak stałego zatrudnienia, wyboista droga do awansu - to kłody rzucane pod nogi kobietom, które chcą wrócić na rynek pracy. Z myślą o nich departament ds. kobiet, rodziny i przeciwdziałania dyskryminacji rozpoczął aż cztery kampanie. Adresowane są przede wszystkim do młodych mam, kobiet po 45. roku życia, mieszkanek wsi oraz tych, które chcą założyć własną działalność gospodarczą.

Kampanie "Poszukiwana 45+: rzetelność, zaangażowanie, doświadczenie" oraz "Jak dobrze być przedsiębiorczą kobietą!" zainaugurowano na początku września. Akcja "Mamy w pracy mogą więcej" ruszyła pod koniec sierpnia, a od stycznia trwa projekt "STEREOTYP a równe szanse kobiet i mężczyzn w środowiskach wiejskich".

- Kobiety zostały tak wychowane i poddane takiej socjalizacji, że mają dużo niższą samoocenę niż mężczyźni i choć często posiadają więcej zawodowych umiejętności, nie potrafią ich w pełni wykorzystywać na rynku pracy - mówi Maria Kahlau, koordynatorka kampanii. Dodaje, że chociaż panie są lepiej wykształcone i bardziej lojalne wobec firmy, bezrobocie wśród nich jest wyższe niż wśród mężczyzn, a aktywnie uczestniczy w rynku pracy niecałe 50 proc. z nich.

Kampania "Jak dobrze być przedsiębiorczą kobietą!" ma zachęcić kobiety do zakładania własnych firm. Przyświeca jej hasło "SpełniONA w biznesie". Na portalu internetowym http://www.przedsiebiorczakobieta.pl/oraz pod numerem bezpłatnej infolinii (0 800 707 155) można uzyskać informacje niezbędne przy prowadzeniu działalności gospodarczej. W ramach akcji od 3 września, w poniedziałki o godz. 11.05 w TVP, emitowany jest jeden z 30 15-minutowych reportaży o kobietach, które odniosły biznesowe sukcesy na wielką i małą skalę. Do każdego reportażu będzie dołączony pięciominutowy film instruktażowy omawiający jeden z aspektów przedsiębiorczości.

Duże nadzieje pokładane są w projekcie "45+". - Kobiety w tym wieku są zwalniane dużo częściej niż młode osoby, przede wszystkim jednak dużo rzadziej się je zatrudnia. Naszym przesłaniem jest apel, żeby nie skazywać tych kobiet na śmierć zawodową - mówi Kahlau.

Akcja "Mamy w pracy mogą więcej" pokazuje, że matka nabywa dzięki swojej roli w domu wiele umiejętności, które mogą się okazać bardzo przydatne w życiu zawodowym. Są nimi na przykład sztuka negocjacji, cierpliwość czy zdolność koncentracji.

Czwarta akcja, stawiająca na wyrównanie szans, składa się z warsztatów i seminariów dla 640 kobiet z całej Polski aktywnie uczestniczących w życiu społecznym w swoim regionie, prowadzących działalność gospodarczą lub działających w różnych stowarzyszeniach i pełniących funkcje publiczne. Uczą się wzmacniania pewności siebie, asertywności, umiejętności współpracy, przekonywania do własnych pomysłów.

Czy takie kampanie mogą coś zmienić? - Są niezbędne. Kobiety należy promować, bo dzięki temu utrwalają się w społecznej świadomości jako osoby prężne, zaradne, zdecydowane i realizujące się w pracy. Dotychczas ta tematyka była w tle - mówi Małgorzata Witkowska z Międzynarodowego Centrum Kobiet.

Źródło: www.gazeta.pl

Inne z kategorii

Poszukujemy osoby do pierwszego kontaktu i obsługi sekretariatu

Poszukujemy osoby do pierwszego kontaktu i obsługi sekretariatu

02.12.2024

Jeżeli chcesz wspierać osoby pokrzywdzone przemocą domową i innymi...

czytaj dalej
Konferencja prasowa dotycząca platformy 116.sos.pl

Konferencja prasowa dotycząca platformy 116.sos.pl

17.01.2024

W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja prasowa Ministra Cyfryzacji Krzysztofa...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.