"STOP CYBERPRZEMOCY" - KOLEJNA ODSŁONA KAMPANII "DZIECKO W SIECI"
Aktualności
W odpowiedzi na wysoką skale problemu cyberprzemocy w Polsce Fundacja Dzieci Niczyje w ramach kampanii społecznej „Dziecko w Sieci” przygotowała kompleksową akcję medialną i edukacyjną „Stop cyberprzemocy”.
Od 24 stycznia do końca marca 2008 roku w ogólnopolskich i lokalnych mediach pojawią się reklamy telewizyjne i prasowe zwracające uwagę na problem przemocy rówieśniczej z użyciem mediów elektronicznych i promujące działania Helpline.org.pl – projektu Fundacji Dzieci Niczyje oraz Fundacji Grupy TP, w ramach którego świadczona jest pomoc dzieciom w sytuacjach zagrożenia w Sieci. W ramach akcji przygotowany został również film edukacyjny, który wraz ze scenariuszami zajęć i plakatami będzie dystrybuowany w szkołach gimnazjalnych w całej Polsce. Materiały są również dostępne online na stronie http://www.dzieckowsieci.pl/.
Głównym partnerem kampanii „Dziecko w Sieci” i współorganizatorem akcji „Stop cyberprzemocy” jest Fundacja Grupy TP. Przekazy medialne na zasadach non-profit przygotowała agencja VA Strategic Communications. Akcja jest elementem programu Komisji Europejskiej „Safer Internet” realizowanego w Polsce przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK.
Łukasz Wojtasik, Fundacja Dzieci Niczyje, koordynator kampanii „Dziecko w Sieci”:
- ”Głównym celem akcji „Stop cyberprzemocy” jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że nawet pozornie niewinne żarty z użyciem mediów elektronicznych mogą prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno dla ofiar jak i sprawców takich działań. Przygotowane materiały edukacyjne pozwolą na dyskusję o tym problemie w szkołach. Reklamy telewizyjne i prasowe kierujemy przede wszystkim do dorosłych. Chcemy ich uwrażliwić na problem cyberprzemocy – zwrócić uwagę na jego powszechność i specyfikę.”
Wysoką skalę problemu cyberprzemocy w Polsce potwierdzają badania przeprowadzone przez Gemius S.A. dla FDN na początku 2007 roku. Wynika z nich, że ponad połowa młodych internautów doświadcza różnych form przemocy w Sieci. Często są to sytuacje potencjalnie niebezpieczne:
- 21% dzieci doświadcza poniżania, ośmieszania i upokarzania; 16% straszenia i szantażowana.
- 57% osób w wieku 12-17 była przynajmniej raz obiektem zdjęć lub filmów wykonanych wbrew ich woli.
- 14% dzieci zgłasza przypadki rozpowszechniania za pośrednictwem Internetu lub GSM kompromitujących je materiałów.
Katarzyna Fenik, Fundacja Dzieci Niczyje, Helpline.org.pl:
- "Codziennie odbieramy w Helplinie.org.pl zgłoszenia dotyczące przypadków cyberprzemocy. Wiele z nich to bardzo poważne sytuacje wymagające natychmiastowej interwencji. Dzieci najczęściej proszą o usunięcie wulgarnych, ośmieszających je materiałów z Internetu. Upublicznienie takich treści to dla dziecka ogromny problem.”
Reklamy prasowe i telewizyjne „STOP cyberprzemocy” prezentowane będą na zasadach non-profit dzięki zrozumieniu wagi problemu cyberprzemocy przez liczne media ogólnopolskie oraz lokalne. Udział w kampanii zapowiedziały już następujące stacje telewizyjne: TVN, TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Kultura, Kino Polska, Superstacja, TV Puls, Tele 5, 4Fun TV, ZigZap/Typer (Cyfra+), Planete (Cyfra+), oraz większość regionalnych ośrodków TVP. Dzięki UPC Polska reklamy pojawią się w kanałach CNN, National Geographic, Animal Planet, Discovery Channel, VIVA Polska, Hallmark. Spośród tytułów prasowych udział w kampanii potwierdziły dotychczas: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Tygodnik Powszechny, VITA, Przyjaciółka, Przegląd, Oliwia, Komputer Świat, Remedium, Charaktery, Gazeta Finansowa, Gazeta Prawna, Poradnik Domowy. Wszystkie media, które prezentują reklamy włączane są w poczet partnerów kampanii „Dziecko w Sieci”.
Konferencja prasowa inaugurująca kampanię „STOP cyberprzemocy” odbyła się 24 stycznia [...] w kinie LAB w Warszawie.
Inne z kategorii

Premier Tusk wycofał wniosek złożony przez Morawieckiego
01.02.2024
“Jak poinformował premier na konferencji prasowej, we wtorek 30 stycznia...
czytaj dalej
Zaburzenia odżywiania u kobiet a przemoc || PODCAST
12.01.2025
W jaki sposób zaburzenia odżywiania...
czytaj dalej