"CIĘŻARNA MARIONETKA" W KAMPANII Z IRLANDII

Utworzono: 2010-02-25

Wątpliwości, strach, niepewność. W ułamku sekundy wszystkie małe problemy tracą na znaczeniu, a plany i marzenia oddalają się z prędkością światła. Zbyt młody wiek, brak stałego partnera, konflikty i zła sytuacja w związku oraz obawa przed reakcją rodziny. To tylko niektóre z przyczyn, dla których kobiety w pewnych sytuacjach postrzegają zajście w ciążę jako osobistą tragedię.

"Ciąża kryzysowa" jest w Irlandii dość powszechnym zjawiskiem i dotyczy około 28% odnotowanych przypadków błogosławionego stanu. Definiowana jest jako nieplanowana i niechciana, ale odnosi się również do kobiet, które świadomie zaszły w ciążę, a w jej trakcie wydarzyło się coś, co wpłynęło na zmianę ich decyzji.

Pełne wewnętrznych rozterek kobiety, które nie potrafią poradzić sobie z sytuacją, potrzebują fachowej pomocy, której niejednokrotnie szukają na własną rękę. Tu pojawia się problem, na który uczula Positive Options (Pozytywne Wybory). To marka, która powstała, by promować finansowane przez Crisis Pregnancy Agency (Agencję Kryzysowej Ciąży) ośrodki pomocy, udzielające wsparcia w sytuacjach nieplanowanej, "kryzysowej" ciąży.

"Some pregnancy counselling services want to manipulate your decisions, imposing their will upon yours. For impartial advice with no strings attached talk to Positive Options today" ("Niektóre poradnie chcą manipulować twoimi decyzjami, narzucając swoją wolę. Aby zasięgnąć bezstronnej, niezobowiązującej rady, już dziś porozmawiaj z Positive Options") - doradza jedna z kampanii Positive Options (finansowana, tak jak i inne, przez Ministerstwo Zdrowia Irlandii), zrealizowana w lipcu 2009 roku przez agencję Rothco.

Przestroga by nie dać sobą manipulować i uważnie wybierać poradnię - to główne przesłanie kampanii. Promuje ona 14 poradni, świadczących usługi w ponad 50 ośrodkach rozlokowanych na terenie Irlandii. Udzielający tam pomocy bezstronni specjaliści nie oceniają i nawet nie próbują mieć wpływu na przyszłe decyzje dotyczące ciąży.

M.Jankowiak

Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/