PODRĘCZNIK GENDEROWY PT. "RÓWNA SZKOŁA - EDUKACJA WOLNA OD DYSKRYMINACJI"
Aktualności
Celem podręcznika jest zachęcenie nauczycielek/li do krytycznej refleksji nad sposobami pracy z młodzieżą. W związku z tym został on pomyślany jako kompendium wiedzy tj. zbiór informacji, porad, wskazówek i ćwiczeń dla nauczycielek i nauczycieli, które/rzy chciałyby/chcieliby wzbogacić zajęcia szkolne o problematykę równości płci oraz przeciwdziałania dyskryminacji, zarówno ze względu na płeć, jak i inne przesłanki – wiek, niepełnosprawność, orientację seksualną, pochodzenie narodowe i etniczne i inne. Wykorzystanie poradnika może z jednej strony owocować przygotowaniem odrębnych lekcji, modułów, programów nauczania o równości, z drugiej strony zależy nam jednak na tym, żeby nauczycielki/le starali się wdrażać równe traktowanie dziewcząt i chłopców również podczas zajęć z innych przedmiotów, np. poprzez komentarze zawartych w podręcznikach informacji i ilustracji powielających stereotypy czy sprawiedliwe traktowanie obu płci podczas zajęć wychowania fizycznego.
Poradnik składa się z sześciu rozdziałów o charakterze w głównej mierze teoretycznym oraz trzech rozdziałów dotyczących metodologii prowadzenia ćwiczeń i zajęć z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji. Uzupełnienie informacji stanowi zestawienie dobrych praktyk w zakresie projektów antydyskryminacyjnych, a także obszerna bibliografia i aneks prawny.
Poradnik „Równa szkoła” powstał w ramach projektu „Lekcje genderowe, czyli równouprawnienie płci w pigułce”, a wszystkie autorki poradnika wchodzą w skład zespołu trenerskiego realizującego warsztaty dla nauczycielek w tym projekcie, oczywiście przy wykorzystaniu wiadomości oraz metod opisanych w poradniku.[...]
Inne z kategorii
Interwencyjne zabezpieczenie dziecka – między ideą a praktyką (1/126/2020)
12.03.2025
Alina Prusinowska-Marek
Z danych statystycznych wynika,...
czytaj dalej

