PROJEKT "RÓWNI RODZICE" FUNDACJI KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
Aktualności
Celem projektu "Równi rodzice" jest promowanie aktywnego ojcostwa i partnerskiego modelu rodziny, a dzięki temu - działanie na rzecz wyrównania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy, umożliwienia kobietom godzenia obowiązków zawodowych z rodzinnymi, podnoszenia kwalifikacji oraz indywidualnego rozwoju.
Głównymi odbiorcami projektu są (1) rodziny, które mają lub wkrótce będą miały dzieci, (2) pracodawcy. Projekt "Równi rodzice"; łączy kilka płaszczyzn działania na rzecz równouprawnienia w rodzinie.
Przez cały czas trwania projektu prowadzony jest portal www.bycrodzicem.pl, przeznaczony dla rodziców (zwłaszcza dla ojców), ale także dla pracodawców i menadżerów.
Przy współpracy z instytutem badawczym Synovate, przeprowadziliśmy badania jakościowe, które posłużyły diagnozie obecnej sytuacji kobiety i mężczyzny w rodzinie i szukaniu sposobów zwiększenia równouprawnienia, podnoszenia kwalifikacji oraz indywidualnego rozwoju.
Nie chcemy budować nowego modelu rodziny a jedynie stworzyć warunki do partnerstwa. Istotne są nie tylko proporcje wykonywanej pracy domowej, ale również sposób podejmowania decyzji w rodzinie. Kluczem do zmiany jest więc naszym zdaniem poprawa komunikacji w rodzinie. Dlatego też w kampanii społecznej chcemy położyć szczególny nacisk na kwestie rozmowy i dobrego komunikowania się. Komunikacja jest prawdziwą sztuką i wymaga wykształcenia swoistych umiejętności. Naszym pomysłem jest stworzenie i przeprowadzanie co roku (przez 5 lat) badania Indeks Rozmowy.
W ramach projektu opracowaliśmy też innowacyjny model szkoleń dla rodzicówpracowników, dających młodym rodzicom umiejętności komunikacji, negocjacji, zarządzania rodzinnym czasem, godzenia życia zawodowego z rodzinnym.Model szkoleń będzie promowany zarówno wśród pracodawców, jako jedna z propozycji ich społecznego zaangażowania, jak i wśród rodziców.
Wreszcie istotną częścią projektu będą działania komunikacyjne skierowane do pracodawców i menadżerów promujące standardy i korzyści wynikające z bycia firmą przyjazną rodzicom. W tym celu FKS we współpracy ze specjalistami opracowała specjalny wskaźnik 4F, który łączy wiele aspektów przyjazności firmy pracownikomrodzicom.Będzie on udostępniony na stronie www.bycrodzicem.pl w trakcie kampanii.
Fundacja Komunikacji Społecznej działa od 1998 roku. Jej misją jest budowa społeczeństwa obywatelskiego, w którym zdrowa, otwarta komunikacja jest środkiem zmiany na lepsze. FKS prowadzi projekty w różnych obszarach. Poprzez Program Być Rodzicem działa na rzecz poprawy komunikacji w rodzinie. W ramach Programu FKS prowadziła już kampanie „Bycie tatą to działanie każdego dnia”, „Bliżej siebie” i „Tata i ja”. W tym roku realizujemy projekt „Równi rodzice”.
Inne z kategorii

„Hola Hola” – nowy teledysk DAGADANA we współpracy z Niebieską Linią IPZ
28.03.2025
„Hola hola” – to opowieść o rozmowie matki z córką...
czytaj dalej