GŁUPIE ŻARTY W SIECI BOLĄ TAK SAMO JAK W RZECZYWISTOŚCI

27.05.2011

Nękanie kogoś za pośrednictwem internetu jest formą przemocy porównywalną do publicznego ośmieszania i wyzywania.

Długofalowa i szeroko zakrojona kampania „A Thin Line“ zorganizowana i wyprodukowana przez amerykańską stację telewizyjną MTV ma na celu zniechęcenie nastolatków do obrażania swoich rówieśników w sieci oraz niesienie pomocy ofiarom internetowego nękania. W ramach akcji w telewizji pojawiły się specjalne programy poświęcone przemocy w sieci, a także związane z tematem filmy dokumentalne.

Według opublikowanych na początku kampanii statystyk, aż połowa internautów w wieku 14-24 lat doświadczyło różnych form przemocy w sieci, w tym publikacji nagich zdjęć swojej osoby.

Na kampanię zwrócił uwagę prezydent Barrack Obama, który na konfernecji poświęconej zapobieganiu przemocy wyraził aprobatę wobec akcji, podkreślając jej ogromną rolę w walce z cyberprzemocą oraz w krzewieniu społecznej odpowiedzialności.

K. Kondracka

Spoty z kampanii dostępne pod adresem: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1734,a_thin_line

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Superwizja

Superwizja

05.02.2024

Superwizja w zawodach związanych z pracą z ludźmi powinna być standardem.

czytaj dalej
Premier Tusk wycofał  wniosek złożony przez Morawieckiego

Premier Tusk wycofał wniosek złożony przez Morawieckiego

01.02.2024

“Jak poinformował premier na konferencji prasowej, we wtorek 30 stycznia...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.