Zawieszenie stacjonarnej działalności Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Punktów Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego oraz uruchomienie telefonicznych i mailowych porad prawnych

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 oraz ogłoszeniem stanu epidemii na terenie Polski, informujemy o zawieszeniu od 16 marca br. stacjonarnej działalności Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Punktów Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Warszawie oraz uruchomieniu nieodpłatnych porad prawnych i obywatelskich za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość (telefon, mail). Nieodpłatne porady są adresowane do osób, które nie są w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej i obywatelskiej.

W celu uzyskania nieodpłatnej porady telefonicznej lub mailowej, należy przesłać skan lub zdjęcie prawidłowo wypełnionego oraz podpisanego oświadczenia wraz z wnioskiem o udzielenie porady na odległość na adres mailowy wybranego punktu. Szczegółowy wykaz adresów punktów oraz wzór wniosku można pobrać ze strony https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna.

Osoby ubiegające się poradę prawną/obywatelską, które nie posiadają dostępu do internetu lub też z innych, uzasadnionych przyczyn nie mogą wysłać wskazanej dokumentacji na adres punktu, proszone są o kontakt pod nr. 19115, gdzie konsultant poprosi je o podanie imienia, nazwiska oraz numeru telefonu. Pod wskazany numer zadzwoni osoba i przyjmie ustnie złożony wniosek o uzyskanie nieodpłatnej, telefonicznej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem.

Do pobrania:
PlikOpisRozmiar
Pobierz plik (Komunikat.pdf)Komunikat  176 Kb