1 PROC. REKLAM W TVP DYSKRYMINOWAŁ KOBIETY

06.07.2005

O zbadanie, czy reklamy nie dyskryminują kobiet, poprosiła Krajową Radę pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn Magdalena Środa.

Według autorów monitoringu, "twórcy reklam, często na wyraźne żądanie zlecającego produkcję reklam, powielają stereotypy dotyczące roli kobiety i mężczyzny w społeczeństwie, nie chcą zauważyć zmiany ról, jaka zaszła w ostatnich latach". Dodają, że "powielany przez reklamy stereotyp wypacza role społeczne zarówno kobiet, jak i mężczyzn".

"W reklamach kobieta przedstawiana jest jako osoba, której jedynym zajęciem jest usuwanie plam, smarowanie kanapek, gotowanie obiadu, rozmowy z panem reperującym pralkę. Sen z powiek spędza jej pragnienie, aby włosy były lśniące" - czytamy w dokumencie.

Podczas posiedzenia członkowie KRRiT uznali jednak, że z prawnego punktu widzenia trudno postawić wyraźną granicę między dyskryminacją (zakazaną przez ustawę o radiofonii i telewizji) a przejawami złego gustu czy naruszeniem dobrych obyczajów w reklamach. Ich zdaniem, można z tym walczyć jedynie poprzez sprzeciw opinii publicznej i nacisk klientów.

Źródło: www.gazeta.pl

Inne z kategorii

Nieoczywiste oznaki cierpienia – jak rozpoznać, że dziecko doznaje przemocy? [PODCAST]

Nieoczywiste oznaki cierpienia – jak rozpoznać, że dziecko doznaje przemocy? [PODCAST]

30.06.2024

23.04.2024 o godzinie 18:00 odbył się webinar...

czytaj dalej
Daniel Przygoda powołany do  Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy Domowej

Daniel Przygoda powołany do  Zespołu Monitorującego do spraw Przeciwdziałania Przemocy Domowej

09.01.2024

Z dumą informujemy, że nasz prawnik Daniel Przygoda został powołany do  Zespołu Monitorującego do...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.