BITE DZIECI WIDZĄ ŚWIAT INACZEJ… II ETAP KAMPANII "DZIECIŃSTWO BEZ PRZEMOCY"

24.06.2009

 

  • 61% Polaków dopuszcza stosowanie kar fizycznych wobec dzieci 
  • 69% rodziców wymienia klapsy jako karę wobec dzieci, którą stosują najczęściej 
  • 50% Polaków popiera  wprowadzenie prawnego zakazu stosowania wszelkich kar fizycznych wobec dzieci. Blisko 90% zwolenników zakazu uważa, że powinien on dotyczyć bicia ręką lub przedmiotami, a tylko 34% popiera zakaz klapsów.

(z badań Millward Brown SMG/KRC, przeprowadzonych pro bono na potrzeby kampanii w 2008 roku)

 

Głównym celem drugiego etapu kampanii jest uświadomienie negatywnych konsekwencji bicia dzieci oraz promowanie metod wychowawczych alternatywnych do kar fizycznych. Adresatami działań prowadzonych w ramach „Dzieciństwa bez przemocy” są rodzice oraz profesjonaliści, którzy mogą podejmować działania edukacyjne prowadzące do wyeliminowania kar fizycznych w rodzinie.

Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” towarzyszy procesowi nowelizacji polskiego prawa wprowadzającej zakaz stosowania wszelkich form kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorzy, partnerzy, patroni i ambasadorzy kampanii sprzeciwiają  się fizycznemu karaniu dzieci. Stanowisko to bazuje na wiedzy dotyczącej wpływu tego rodzaju kar na dzieci oraz poszanowaniu praw człowieka zapisanych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji ONZ o Prawach Dziecka.

W ramach kampanii medialnej do końca lipca 2009 roku w telewizji, radiu i prasie pojawią się przygotowane przez agencję McCann Erickson przekazy adresowane do rodziców. Ponadto do końca 2009 r. organizacje i instytucje z całej Polski – ambasadorzy kampanii – realizować będą lokalne działania skierowane do rodziców. Trafią do nich wysokonakładowe materiały edukacyjne promujące wychowanie bez bicia oraz oferta szkoleń i wsparcia.

Rejestracja ambasadorów oraz informacje o kampanii dostępne są na stronie internetowej http://www.dziecinstwobezprzemocy.pl/, stworzonej przez 3e Software House & Interactive Agency przy współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje. Agencja 3e zapewniła portalowi dynamikę – wyposażyła go w moduły odtwarzające obraz i dźwięk. Serwis zawiera informacje dotyczące wychowywania dzieci bez bicia - przeznaczone dla rodziców i profesjonalistów, a ambasadorzy kampanii mają tu dostęp do propozycji lokalnych działań oraz scenariuszy zajęć edukacyjnych promujących wychowanie bez przemocy. Portal prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje.

Działania kampanii realizowane będą do końca 2009 roku.

Źródło: www.dziecinstwobezprzemocy.pl

Inne z kategorii

Międzynarodowy Dzień Ofiar Przestępstw

22.02.2024

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ofiar Przestępstw. Reagowanie...

czytaj dalej
„Hola Hola” – nowy teledysk DAGADANA we współpracy z Niebieską Linią IPZ

„Hola Hola” – nowy teledysk DAGADANA we współpracy z Niebieską Linią IPZ

28.03.2025

„Hola hola” – to opowieść o rozmowie matki z córką...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.