EUROPOSŁOWIE WALCZĄ Z PONIŻANIEM KOBIET W REKLAMIE
Aktualności
Kobieta sprząta w kuchni i przedstawia zalety proszków do prania, a mężczyzna myje samochód i zachwala opony - takie reklamy, zdaniem większości europosłów, umacniają stereotypy i ograniczają płcie.
Dlatego uważają oni, że rynek reklamowy powinien być monitorowany. To nonsens - odpowiada europoseł Konrad Szymański. "Ten raport jest najeżony idiotyzmami. To są problemy na rozmowę społeczną i nie można tego przeciągać na poziom prawodawstwa. Mimo wszystko Parlament Europejski jest poważną instytucją" - dodaje. Raportu broni natomiast posłanka Lidia Geringer de Oedenberg. "Reklamy mają bardzo silny wpływ na odbiorców, szczególnie na osoby młode i uważam, że powielanie takich stereotypów jest po prostu szkodliwe" - mówi.
Deputowani w przyjętym raporcie zaapelowali też do reklamodawców, by nie przedstawiali zbyt chudych kobiet jako wzorów do naśladowania, bo - jak argumentują - takie reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet.
Inne z kategorii

Niebieska Linia IPZ podpisała porozumienie o współpracy z SGH – razem możemy więcej
05.07.2024
Naszym celem jest wspólne poszerzanie wiedzy o przemocy domowej i jej skutkach, co pozwoli opracowywać...
czytaj dalej
Poszukujemy osoby do pierwszego kontaktu i obsługi sekretariatu
02.12.2024
Jeżeli chcesz wspierać osoby pokrzywdzone przemocą domową i innymi...
czytaj dalej