EUROPOSŁOWIE WALCZĄ Z PONIŻANIEM KOBIET W REKLAMIE

04.09.2008

Kobieta sprząta w kuchni i przedstawia zalety proszków do prania, a mężczyzna myje samochód i zachwala opony - takie reklamy, zdaniem większości europosłów, umacniają stereotypy i ograniczają płcie.

Dlatego uważają oni, że rynek reklamowy powinien być monitorowany. To nonsens - odpowiada europoseł Konrad Szymański. "Ten raport jest najeżony idiotyzmami. To są problemy na rozmowę społeczną i nie można tego przeciągać na poziom prawodawstwa. Mimo wszystko Parlament Europejski jest poważną instytucją" - dodaje. Raportu broni natomiast posłanka Lidia Geringer de Oedenberg. "Reklamy mają bardzo silny wpływ na odbiorców, szczególnie na osoby młode i uważam, że powielanie takich stereotypów jest po prostu szkodliwe" - mówi.

Deputowani w przyjętym raporcie zaapelowali też do reklamodawców, by nie przedstawiali zbyt chudych kobiet jako wzorów do naśladowania, bo - jak argumentują - takie reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet.

Źródło: www.gazeta.pl

Inne z kategorii

Warsztat online dla dziennikarzy – o przemocy w mediach

Warsztat online dla dziennikarzy – o przemocy w mediach

22.11.2024

czytaj dalej
Portal o superwizji

Portal o superwizji

06.02.2024

Odwiedź stronę  www.superwizorzy.eu

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.