PRZEMOC ZADOMOWIONA

14.11.2008

Kampania skierowana jest do trzech grup odbiorców: kobiet będących ofiarami przemocy, świadków przemocy wobec kobiet oraz sprawców. Według autorów projektu (agencja DDB) wprowadzenie do kampanii świadków i sprawców przemocy jako adresatów jest bardzo nowatorskie. Przekaz reklamy jest następujący: Nie pozwól przemocy zadomowić się na dobre. Działaj. Przemoc, psychologiczna, werbalna lub fizyczna izoluje. Mówcie o niej.

Aby zaakcentować brutalność komunikatu i sytuacji, autorzy kampanii wykorzystali pozornie niewinna formę ilustracji, np. bajkowy rysunek na plakacie skierowanym do ofiar przemocy (na którym książę, zamiast całować śpiącą królewnę, zaczyna ją dusić) opatrzony jest tekstem: „Mała, marzysz na pewno o szarmanckim księciu, a nie o mężczyźnie, który bije cię każdego wieczoru”.

Na stronie internetowej, na której adresaci kampanii mogą dowiedzieć się więcej o przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet widnieją dwa guziki, pozwalające natychmiast opuścić serwis oraz zatrzeć ślady korzystania z portalu. Jest to szczegół, ale pozwala czuć się bezpiecznie kobietom szukającym pomocy.

M. Kryńska

Źródło: http://www.kampaniespoleczne.pl/

Inne z kategorii

Superwizja

Superwizja

05.02.2024

Superwizja w zawodach związanych z pracą z ludźmi powinna być standardem.

czytaj dalej
Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) na czacie w całodobowej Poradni On-Line 116sos.pl

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) na czacie w całodobowej Poradni On-Line 116sos.pl

19.12.2024

REKRUTACJA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA

Niebieska...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.