STRASZNIE ZA PROGIEM DOMU

09.04.2010

Kampania, której główną formę przekazu stanowił stworzony przez agencję DDB z Budapesztu spot telewizyjny, rozpoczęła się w grudniu 2009 roku i trwała do końca stycznia br. Została zrealizowana z inicjatywy Amnesty International.

Zredukowanie skali zjawiska przemocy domowej jest jednym z priorytetów AI. W związku z tym celem kampanii jest nie tylko uświadomienie społeczeństwu wagi problemu, ale także pozyskanie wsparcia w walce z domową przemocą wobec kobiet.

Podczas badań w 2007 roku ustalono, że na Węgrzech blisko 1 na 3 kobiety doświadczyła ze strony partnera przemocy fizycznej. Inne statystyki – tym razem światowe - pokazały, że 70% ogółu morderstw, dokonywanych na kobietach, stanowią morderstwa dokonywane przez ich partnerów. Trzy lata temu Amnesty International w raporcie zatytułowanym "Niesłyszany płacz" apelowała do władz o zmianę obowiązujących standardów prawnych, ponieważ wadliwe przepisy sprawiały, że popełniający przestępstwa na tle seksualnym czuli się bezkarni. I choć rząd węgierski poczynił pewne kroki w kierunku redukcji zjawiska, to satysfakcjonujące będzie dopiero zapewnienie zupełnego poczucia bezpieczeństwa w rodzinie.

E. Janota

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Inne z kategorii

Premier Tusk wycofał  wniosek złożony przez Morawieckiego

Premier Tusk wycofał wniosek złożony przez Morawieckiego

01.02.2024

“Jak poinformował premier na konferencji prasowej, we wtorek 30 stycznia...

czytaj dalej
Procedura Niebieskie Karty

Procedura Niebieskie Karty

19.02.2024

W 2023 roku procedura "Niebieskie Karty" została wzbogacona o kilka nowych elementów.

 

...

czytaj dalej

Newsletter Niebieskiej Linii

Dołącz do biuletynu Niebieskiej Linii i otrzymuj wszystkie bieżące informacje o akcjach, szkoleniach, wydarzeniach oraz nowych artykułach.