Kampania: Czego potrzeba polskim dzieciom? Dobrych słów!
Aktualności
Najnowsze badania FDN pokazują, że większość Polaków podziela przekonanie, że rodzice powinni chwalić dzieci*. Co ósmy respondent uważa jednak, że trzeba oszczędnie mówić dziecku o tym, że jest kochane. Ciągle najmłodsi częściej słyszą pochwały od mamy, niż od taty. Cieszy wyraźna zmiana pokoleniowa - więcej dobrych słów wypowiadają młode matki i ojcowie, którzy - w porównaniu ze starszymi pokoleniami – częściej słyszeli w dzieciństwie, że są kochani i ważni dla rodziców. By wzmocnić te pozytywne zmiany i uświadomić rodzicom, jak istotne są pozytywne komunikaty w wychowaniu, Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis rozpoczęły kampanię społeczną Słowa dają moc. Jej celem jest wskazanie rodzicom jak – za pomocą dobrych słów - mogą wesprzeć dziecko, dać mu moc przezwyciężania trudności i wiarę we własne możliwości.
- Rodzice często obawiają się, że chwaląc dziecko, wychowają je na zarozumiałe i egoistyczne. Oszczędnie używają słów wyrażających miłość, wsparcie i docenienie, by nie rozpuścić swojego potomstwa. Tymczasem, te proste zwroty padające z ust rodziców – kocham Cię, wierzę w Ciebie czy uda Ci się, sprawiają, że młody człowiek jest radosny, potrafi sięgać do gwiazd i podnosić się po upadkach – mówi Maria Keller-Hamela, psycholog z Fundacji Dzieci Niczyje. - Dziecko, które często słyszy pozytywne komunikaty, wyrośnie na silnego człowieka z wysokim poczuciem własnej wartości. Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie i będą mieć wpływ na to, jak będzie funkcjonować w pracy, związkach i życiu rodzinnym– dodaje.
W ramach kampanii Słowa dają moc powstały przekazy medialne oraz materiały edukacyjne skierowane do rodziców. Ważnym elementem akcji jest także strona www.słowadająmoc.fdn.pl, na której można znaleźć artykuły i porady dotyczące pozytywnej komunikacji w wychowaniu. W ramach działań Fundacja zaprosiła do współpracy także blogerów rodzinnych.
Organizatorami akcji są Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis. Partnerzy: OAK Foundation, Netizens, Peppermint, Millward Brown. Fotografie dzieci na zasadzie pro bono wykonała Marta Ankiersztejn. Patroni medialni: Gazeta.pl eDziecko, Naj, Tina, Mam dziecko, TTV. Kampania potrwa do końca września 2013 r.
*Badanie Pochwały i okazywanie uczuć dzieciom, zrealizowane przez Millward Brown na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje w maju 2013 na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku 18-75 lat ( N=1002, w tym rodzice N=282), za pomocą wywiadów telefonicznych w ramach sondażu CATIBUS.
Źródło: www.fdn.pl
Inne z kategorii

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) w poradni telefonicznej 116 123
22.11.2024
Niebieska Linia IPZ poszukuje:
czytaj dalej

Zostań KONSULTANTEM(-TKĄ) na czacie w całodobowej Poradni On-Line 116sos.pl
19.12.2024
REKRUTACJA ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA
Niebieska...
czytaj dalej