Wyniki wyszukiwania
Liczba znalezionych wyników: 361
Artykuły „Niebieskiej Linii"
Siła płynąca z ciała – o terapii czaszkowo-krzyżowej (4/153/2024)
Anna Falkiewicz
Zarówno przemoc fizyczna, jak i psychiczna pozostawia głębokie ślady w ciele oraz umyśle osób, które jej doświadczyły. Te ślady mogą manifestować się np. pod postacią chronicznych bólów, napięć mięśniowych, a także różnego rodzaju problemów emocjonalnych i behawioralnych. Terapia czaszkowo-krzyżowa (TCK) zyskuje zaś coraz większe uznanie jako skuteczna metoda wspomagająca leczenie jak głęboko zakorzenionych traum. ...
czytaj dalej
Aktualności
Potrzeba zapomnienia
Niebieska Linia 5/2010
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
Konsultanci telefonów zaufania są bardzo często osobami, które jako pierwsze usłyszą o fakcie wykorzystania i jako pierwsze powiedzą najważniejsze w tej sytuacji dla dziecka zdanie: To nie jest Twoja wina". Dzieci chcą, aby konsultant pomógł im zapomnieć o zdarzeniu, poprawił ich samopoczucie, przywrócił równowagę i bezpieczeństwo.
Dziecko, które ...
czytaj dalej
Aktualności
Interwencja kryzysowa w Gruzji
Niebieska Linia nr 6 / 2008Żarty się skończyły. Moje dotychczasowe doświadczenia z interwencji kryzysowej, które od dziesięciu lat nieudolnie weryfikuję w warunkach pokojowych, teraz mam okazję sprawdzić w warunkach wojennych. Jadę do Gruzji. Taką niespodziewaną propozycję zawdzięczam Gdańskiej Fundacji Oświatowej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, które wespół realizują projekt wsparcia dla gruzińskich szkół, ...
czytaj dalej
Aktualności
Pierwszy krok w szukaniu pomocy
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskania kompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Pomoc w słuchawce
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Sukcesy i porażki Niebieskich Kart. Dwugłos o historii i przyszłości
Niebieska Linia nr 4 / 2007Renata Durda – kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia PTPDorota Sasal-Gaszyńska – autorka „Przewodnika do procedury interwencji wobec przemocy w rodzinie Niebieskie Karty” Renata Durda: Dziesięć lat temu, w kwietniu 1997 roku, na warszawskiej Ochocie, tu gdzie obecnie znajduje się siedziba ...
czytaj dalej
Aktualności
Wsparcie i pomoc w słuchawce. Poradnia telefoniczna „Niebieskiej Linii”
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskaniakompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Fałszywa perspektywa. Jak zmienić społeczne postrzeganie przemocy w rodzinie?
W 2007 roku fundacja AIDS-Fondet z Danii zorganizowała happening w Kopenhadze. Mieszkańcy tego miasta mogli oglądać na ulicy ludzi zamkniętych w przezroczystych balonach, którzy mieli na sobie koszulki z hasłem kampanii przeciwko wykluczeniu społecznemu osób zakażonych wirusem HIV. Balony miały symbolizować izolację osób chorych na AIDS. Mam wrażenie, że tak samo izolowane i opuszczone czują się w naszym społeczeństwie ...
czytaj dalej
Aktualności
Poradnia Telefoniczna - pierwszy krok w szukaniu pomocy
Telefon w poradni jest jedną z form komunikacji, która umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale też wysłucha i wesprze w trudnym momencie. Wprawdzie kontakt telefoniczny nie zastąpi bezpośredniego spotkania z psychologiem, jednak często rozmowa telefoniczna jest pierwszym krokiem, prowadzącym do uzyskania kompleksowej pomocy.
Poradnia telefoniczna Niebieskiej Linii prowadzona jest przez ...
czytaj dalej
Aktualności
Ochrona dla pokrzywdzonych i świadków
Niebieska Linia nr 1 / 2015
Nowa regulacja prawna
Obowiązujące dotychczas przepisy prawne umożliwiały pośrednią ochronę osób dotkniętych przemocą w rodzinie na etapie postępowania przygotowawczego oraz rozpoznawczego, poprzez możliwość zastosowania środków zapobiegawczych wobec sprawcy przemocy w rodzinie. Środki te, w postaci np. tymczasowego aresztowania, dozoru Policji z zakazem kontaktowania się, nakaz opuszczenia ...
czytaj dalej

